Source AP ©

Time magazine wants reviewal of ruling ordering to pay fine

Time magazine will ask Indonesia's top court to review a ruling that ordered the magazine to pay $106 million (74.9 million EUR).

Time had run a cover story in its Asian edition in May 1999 saying that the family of Suharto had amassed billions of dollars during his 32-year rule.

Time had won two earlier court challenges to the story, but last month the country's Supreme Court reversed those rulings and ordered the magazine to pay damages and to apologize in leading Indonesian magazines and newspapers as well as in Time's Asian, European and U.S. editions.

The magazine said at the time that it stood by the story but did not make a specific comment on the ruling. The magazine has since obtained and reviewed a full translation of the ruling, and said in a statement Wednesday that the court gave "little rationale for either the ruling or the amount of the damages."

Time is published by Time Inc., a major magazine publisher owned by the media conglomerate Time Warner Inc.

Time's international editor Michael Elliott said the magazine would file a petition for review to the court, asking it to reconsider its decision.

Time's article alleged that Suharto and his children amassed $73 billion (51.6 billion EUR), the bulk of it from oil and mining, forestry, property, banking and petrochemicals. It says the family lost much of the money during the 1997-98 Asian financial crisis.

Suharto, who like many Indonesians uses only one name, seized power in a 1965 coup that left up to half a million people dead. He ruled the country for the next three decades, killing or imprisoning hundreds of thousands of political opponents.

Comments
NATO embraces Russia with wings of love
NATO embraces Russia with wings of love
Ukraine buries Minsk Accords
Brigitte Bardot accuses Hollywood actresses of hypocrisy
Sheep disrupt the work of US missile defences in Romania
Sheep disrupt the work of US missile defences in Romania
Russian Guard to see enemies behind walls
Russia starts shipping S-400 air defence systems to China
German experts name Russia's most dangerous weapon
Interview with Andre Vltchek for Farhikhtegan newspaper in Iran
Russian army receives giant modernised nuclear mortars
Russia's new torpedo carrying 100-megaton nuclear warhead nullifies USA's Prompt Global Strike
A Europe without roots now also demolishes churches
US diplomat makes fool of himself in the Netherlands
US diplomat makes fool of himself in the Netherlands
US diplomat makes fool of himself in the Netherlands
Three scenarios of new super sanctions against Russia published
Three scenarios of new super sanctions against Russia published
Three scenarios of new super sanctions against Russia published
Putin's power shakes US Congress
Brigitte Bardot accuses Hollywood actresses of hypocrisy